torsdag 15 oktober 2009

sjukt otrevlig försäljare

gick in på en blomsteraffär för att hitta något till vardagsrummet.
säljaren frågade om jag ville ha hjälp (utan att hälsa eller titta upp). absolut tänkte jag, jag kan ju ingenting om sånt här.
-jo har du någon blomma som passar bra där den inte står i sol?
-det är väl inga soltimmar i något hem i sverige så här års (inte skämtsamt) alla blommor passar.
-aha ok. för jag köpte en hortensia som dog efter två dagar, o den fick mycket vatten. men beror det inte på solbrist så kanske den var förfrusen när jag köpte den på torget..
-det är väl knappast någon risk för det nu. har du sett någon frost?
tittar runt lite. eftersom alla blommor skulle passa så väljer jag en miniros.
-då får det bli den här.
-ja alla utom den. det är ju främst en utomhusblomma ser du väl. (himlar med ögonen)
-ok. den här då! håller upp en orkide.
-den har ju inga knoppar så det förstår du väl att inte den håller.

inte riktigt på det sättet jag säljer, dumförklarar inte mina kunder..

3 kommentarer:

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

säljarn från helvetet! fuck!....blommor köps bäst på norrmalms torg...de är så fina de som jobbar där!

Camilla. L sa...

Du köpte väl inget?

Elin Lindström sa...

absolut inte!