torsdag 16 april 2009

plötsligt får jag plats i hallen


nu är alla vinterskorna bortstädade. måste göra plats för jackorna med. känns som om en sten fallit från mitt hjärta. bort med den förbannade kylan. jag vill ha vår.

jag har också deklarerat. duktigt av mig att inte vara ute i sista minuten. jag har elvatusen mindre att betala tillbaka i år. tack och lov för det. men inte fick jag känna på hur det är att få tillbaka. de ska få dra lite extra nästa gång, så jag får mig en liten semesterkassa.

apropå semester. vad 17 ska man göra på den. tagit tre veckor än så länge men planerna är lika med noll. fast det kanske är meningen, att göra just ingenting. jag o mor min ska förstås ha våran årliga minisemester ihop innan hösten kommer. o jag vill unna mig o M en resa, men om vädret är tiptop i sverige så är det ju alldeles underbart att hänga kvar här. stockholm är faktiskt en fantastisk sommarstad. närhet till klippor o vatten, fina trädgårdar o sköna uteserveringar. o jag gillar när folk flyr staden så gatorna är tomma. o asfalten luktar sådär varmt.

1 kommentar:

Camilla. L sa...

Ja, det är nu vi ska vara kvar här. Let's dra nånstans till hösten istället!