måndag 6 april 2009

easter

snart är det påsk. i mitt vuxna liv innebär inte påsken så mycket mer än några extra lediga dagar från jobbet. påskmaten slipper jag gärna, påskägg med godis tar jag tacksamt emot men har inga högre förväntningar. det är mest en helg som ger mig anledning att träffa familjen, vilket ju är trevligt.
när jag var liten så var det mer av en högtid att se fram emot. mormor o morfar kom på besök, påskäggen var enorma o fyllda till bredden, en vecka ledigt från skolan o man fick klä ut sig med smink o sjalett. minns speciellt en dag i lekis då ett godisägg gömdes o den som hittade fick det. jag valde att sitta kvar o rita, tänkte att jag nog ändå inte finner det först. o när jag öppnade skåpet efter nya kritor så låg det där! gissa vem som blev glad!

på lördag efter jobb bär det av till oxelösund. jag har önskat fint väder o grill på balkongen. o ett påskägg med godis skadar inte..

Inga kommentarer: