lördag 12 maj 2007

sevärt

såg en riktigt bra bio idag. vänner för livet med adam sandler o don cheadle. gamla collagevänner som stöter på varandra efter flera år. adam sandlers rollfigur har förlorat hela sin familj o gör allt för att inte tänka på dom, vilket gör att han tar avstånd till verkligheten. hans nyfunna vän försöker hjälpa honom tillbaka till livet.
den var riktigt bra o fick mig att fälla tårar vid flera tillfällen.

såg även bobby häromdan, om mordet på robert f kennedy, lr rättare sagt om människorna på hotellet där han mördades. relationer som flätas samman.


något jag däremot inte rekommenderar är melodifestivalen som jag tvingas lyssna mig igenom på jobbet just nu...

2 kommentarer:

Albin sa...

Vi såg Pan's labyrint häromdagen. Jag gillade den, mest för att den inte var som jag trodde den skulle vara.

Elin Lindström sa...

jag har dissat den. men den kanske är sevärd.