måndag 13 juli 2009

recycle

häromdagen rensade vi i förrådet o slängde saker vi inte behöver inför flytten. någon dag senare hittade vi grejer utanför grovsoprummet. någon har rotat bland våra gamla grejer. äckligt tycker jag. o olustigt att veta att någon kanske bär mina gamla kläder.

samma sak hände i en gammal lägenhet. fastighetsskötaren sa att han hittat foton på mig.. scary..
M designade egna kepsar, som han sedan slängde. för gott tänkte han. fin julklapp till anställda tänkte restaurangägaren i huset.

jag kan själv tycka att det är bra att saker o ting kommer till användning, att det slängs för mycket som folk kan ha användning för. de saker lämnar jag in på second hand. men vissa saker man kastar som har haft ett personligt värde, eller som helt enkelt är skit tror man ska ha gjort sitt.

1 kommentar:

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

en gång såg jag prydnadsaker från mig på pizzerian i huset...märklig känsla.