torsdag 19 februari 2009

annars brukar jag vara ganska artig

för ca 10 år sedan så bodde jag ihop med tre tjejer, som jag från början inte kände. det varade några månader. idag så var en av dom på samma tunnelbana som mig, våra blickar möttes, men ingen sa hej. vi log igenkännande men inte mer. vi rörde på munnarna men det kom inget -hej det var länge sedan..känner mig nästan lite löjlig, kunde vara trevligt att höra hur hon har det idag. men å andra sidan har så många år gått att jag inte ens kunde komma på vad hon heter förrän långt senare. så det kanske kvittar..

just nu längtar jag tills imorgon då jag ska besöka idde för att bli fin i håret, jag längtar till våren, längtar till att jag kanske ska åka till berlin, längtar till att jag kanske ska åka någon annanstans, längtar till linköping, till festligheter nästa vecka, till lönen, till solsken.......

Inga kommentarer: